De eerste dagen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van folkertenfroukje - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van folkertenfroukje - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Folkert

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2013 | Indonesië, Sanur

Na een lange reis zijn we zaterdag-avond goed in ons hotel aangekomen.
Dat de taxirit wat duur is uitgevallen neem je dan maar op de koop toe.
Je wilt op dat moment met onze kleine boy gewoon naar het hotel; punt uit !!
We zijn direct het zwembad ingedoken om even af te koelen en toen lekker uit eten gegaan. Zondag zijn we vooral lekker bij het strand gebleven.
Persoonlijk heb ik geprobeerd de zon zoveel mogelijk te vermijden; ik wil proberen niet te verbranden. Marrit was wat enthousiaster en is al lekker verkleurd; verder is het credo van Froukje: smeren, smeren en en nog eens smeren.
Maandag hebben we een taxi geregeld en zijn met zijn allen naar Uluwatu gegaan (kijk zelf maar eens op Google waar dat ligt). Onderweg nog naar een culturele plaats gegaan, waarvan ik de volledige naam ben vergeten. Maar de afkorting was GWK. Mensen die voor het Euro-tijdperk veel reisden weten wellicht waarvoor GWK staat, maar dat was het hier niet ..... ;-).
De 'W' stond in ieder geval voor Wishnu, een van de goden van Bali.
In Uluwatu is een oud tempelcomplex op een hoge rots aan de zeekant.
Het staat ook bekend om zijn vele apen. Dus voorzichtig met brillen, tassen etc.
Op terugweg hebben we gegeten op het strand van Jimbaran, waar sochtends de vis vers wordt aangevoerd, en dat krijg je smiddag vers op je bordje, nadat je je te verorberen visje (baradcua, snapper maar ook de garnalen) zelf hebt aangewezen wilt je wilt eten .
Dinsdag zij we een uurtje met de glasbodemboot gaan varen boven de koraalriffen. Fantastisch om te zien. Tobias vond het zeer indrukwekkend, maar vooral toen we de vissen gingen voeren.
Duizenden vissen sprongen omhoog om een korreltje mee te snoepen.
.
Vandaag ben ik met Marrit en Jolien naar de masage salon gegaan. zelf heb ik genoten van een zware Thaise massage. Volgens mij kan mijn lichaam nu weer veel meer dan gisteren.
De meiden gaan vanmiddag naar Kuta om te winkelen en zo .....
Dus passen wij op Tobias.
Dat wordt zeker leuk, dat weet ik zeker.

Sampai waktu berikutnya

  • 08 Mei 2013 - 14:22

    Tetsie:

    Hoi luitjes.
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgend op deze manier.
    Heel veel plezier en vooral genieten van alles................en van elkaar.
    Groetjes uit Schettens.

  • 08 Mei 2013 - 14:52

    Lida:


    Hallo allemaal

    Ik wil even vertellen dat sinds jullie weg zijn wij ook mooi weer hebben, dus voorlopig blijven genieten daar op Bali .Het is erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven wachten op het volgende verhaal .

    groeten Cor Lida

  • 09 Mei 2013 - 00:22

    Aukje:

    Leuk om het eerste verhaaltje te lezen. Zo ver weg maar toch dichtbij.
    Moet ik je nu vertellen dat de afkorting GWK staat voor "Garuda Wisnu Kencana Cultural Park". Daar staat nog eens een borstbeeld, heel wat anders dan de budabeeldjes bij de Action.
    Selemat bersenang-senang!!

  • 09 Mei 2013 - 15:25

    Wil Harff:

    Elke ochtend als ik wakker wordt denk ik aan jullie,hoe laat jet daar is enz.
    In gedachten beleef ik alles mee.Het is erg herkenbaar.
    Gelukkig dat Aukje al de letters verklaard heeft dan hoef ik het niet te doen.
    Vond Tobias de apen niet een beetje eng? Hij kan er niet mee spelen.Ook eet ik mee in Jimbaran
    eerst een leeg strand en dan alle eethuisjes naar buiten met de tafels.
    Binnen zit er geen hond.Of een armetierig scharminkel.
    In gedachten zie ik Folkert tussen de vissen in de zee.
    En de vissen maar springen,wilde Tobias er ook niet in?
    Graag lees ik jullie vervolg.
    Hebben jullie Komang nog in het vliegtuig gezien?
    Geniet en tot schrijfs .
    Wil.

  • 09 Mei 2013 - 18:11

    Tineke Broekema:

    Ja jongens dat is een portie afzien hè?
    Geniet maar vreselijk!!!
    Groeten
    Jaap en Tineke

  • 09 Mei 2013 - 22:12

    Inge De Haan:

    Goed om te weten dat jullie een goede reis hebben gehad. En nu volop genieten van alle goede en leuke dingen. We zullen jullie verslag aan heit en mem laten lezen, op memmedei, vinden ze vast leuk.

    Groeten uit Oudehaske.

    P.s. Folkert, vond jij die Thaise massage echt zo zwaar?

  • 13 Mei 2013 - 20:19

    Jans Margriet En Eldert:

    Heel veel plezier daar in Indonesië, geniet er van. En Folkert kom dit keer wel heelhuids thuis. Je bent geen 18 meer, al zou je dat wel kunnen zeggen uiteraard.

    Jans Margriet en Eldert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Juni 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 13588

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 Oktober 2014

Samen

03 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Met de kids

20 Augustus 2010 - 18 September 2010

Een hemel op aarde!

19 Juni 2009 - 17 Juli 2009

tempo doeloe

Landen bezocht: