op naar Lombok - Reisverslag uit Castricum, Nederland van folkertenfroukje - WaarBenJij.nu op naar Lombok - Reisverslag uit Castricum, Nederland van folkertenfroukje - WaarBenJij.nu

op naar Lombok

Door: folkert, froukje en wil

29 Augustus 2010 | Nederland, Castricum

Na een tweede bezoek aan de thaise dame, hebben we nu koers gezet naar Lombok. (Overigens kwam froukje met het idee om de thaise dame mee naar Castricum te nemen; maar we zijn het nog niet eens over de slaapplaats).
Maar eerste probeerden ze ons in Sanur nog een keer een poot uit te trekken met een wisseltruc, maar daar trapte ik NIET in; dat bespaarde toch maar weer 100 Euro.
Nu zijn we dus op Lombok en zitten in een schitterend hotel. Tegelijk maken we ons al weer op voor de trip naar Gili Meno; ik heb net de kamer daar bevestigd.
Yippie wat is dit een goddelijk land.
Folkert.

ROTJONGENS
Van Sanur naar PadangBay hadden we een leuk ventje die ons uitstekend wegwijs maakte.
Froukje deed een voordelige deal voor de boot en het busvervoer naar ons hotel in Sengigi.
Toen begon de ellende met die rotjongens, die aan je koffer trekken en rukken, zowat de hengsels eraf.
Eindelijk zijn we boven in het schip en dat was toen 4 uren varen.Heerlijk.
Aan de overkant gekomen stond er een busje klaar met de chauffeur van de deal van Froukje!Keurig allemaal.ware het niet dat hij " zijn baas" tegen kwam die ons aan de kop zat te zeuren over allerlei tochten die we met hem en zijn bureau konden doen.
Het zinde natuurlijk niet dat we daarniet intrapten en zo wilde hij ons eruit zetten bij het toeristenbureau(nog ongeveer 10 minuten van ons hotel af.eerst bijbetalen en dan verder.Ze stonden op et punt onze koffers uit te laden.
Folkert kwam in aktie en zei met " ijskoude stem' nu instappen en wegwezen naar het hotel.En jullie begrijpt....ze gingen rijden!
Mijun constatering dus ROTJONGENS!
Wil

Nu mag ik ook nog wat tikken......
Vandaag (zondag) een luie dag gehad!
Heerlijk naar het zwembad en het strand en vanavond weer heerlijk gegeten.
Morgen gaan we de hele dag on tour!
Onze belevenissen lezen julklie later...
Lieve mensen tot "snel"!!!

CIUM MMMMM!!!!
Folkert, Froukje en Wil

• 29 Augustus 2010 - 17:30

Jolien En Geert:

hoi luitjes!
    wat klinkt het allemaal bekend! hebben jullie padangbai nog wat beter verkent? het snorkelen hier in de blue lagoon is echt fantastisch en maar 5 min lopen vanaf het centrum
    zelf zou ik heel graag mee gaan naar lombok en vooral gili meno, zo jaloers! geniet van de natuur en ga daar zeker een avondje in de hangmat liggen om de sterren te bewonderen
    hier op de arisven gaat tot nu toe alles goed.
    toch zou ik het fijn vinden als jullie even via de mail contact met mij willen zoeken.
    liefs

• 29 Augustus 2010 - 20:10

Inge:

Hallo lieve mensen,
    Geweldig wat jullie allemaal schrijven.En wat betreft die rot jongens is natuurlijk minder leuk.Hier is het herfst!De regen valt met bakken ui t de hemel!
    Veel plezier op Lombok en oant horens!
    Dikke tut,
    Inge

• 29 Augustus 2010 - 20:58

Dita:

Ik zie groen van jaloezie! Hier is de regentijd echt aangebroken, riviertje in achterhoek al buiten oevers getreden, maar nog geen Pakistan gelukkig! Morgen de kids weer naar school en wij aan het werk.....de dagelijkse regelmaat gaat weer beginnen....nog 46 weken en dan is het weer grote vakantie....aftellen maar!
    Lekker genieten jullie daar!!!

• 29 Augustus 2010 - 21:08

Kees:

Lekkere thaise dames, rotjongens en lekker eten, ieder geniet op z'n eigen manier begrijp ik

• 30 Augustus 2010 - 07:12

Erna:

Rotjongens... gelukkig zitten ze ook overal! acht het houdt je scherp :-p

De enige rotjongens die hier gespot worden zijn de weergoden. Regen regen en je mag het raden... Regen. Ik heb me dus lekker in huis opgesloten en kom alleen de deur uit voor kantoor.

Heit, wederom een sterk optreden... komt die scheidsrechter ervaring van vele jaren ook nog eens tot zijn recht in het ware leven ;-)

De thaise dame is van harte welkom in castricum... Ik zeg, er is nog een bedje vrij op de 2e verdieping. Ze moet natuurlijk wel eten wat de pot schaft.

Uitkijkend naar jullie volgende verslag vanuit een heel saai betonnen gebouw, Kus Erna