Luieren in Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van folkertenfroukje - WaarBenJij.nu Luieren in Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van folkertenfroukje - WaarBenJij.nu

Luieren in Lovina

Door: Folkert

18 September 2014 | Indonesië, Lovina

Na een aantal mislukte pogingen, die wel tot een beetje ergernis bij mij hebben opgewekt, een verhaaltje uit Lovina.
We zijn hier nu een week.
Het dagelijkse programma bestaat voornamelijk uit:
9.00 ontbijten in hete restaurant
17.00 borreltijd
19.00 zoeken naar een plekje om lekker te eten
21.00 even naar een kroegje
23.00 selemat tidur
Nee, we leven niet op de klok, het is maar een indicatie.
De middag lunch genieten we meestal bij een lokale warung. Het eten is eenvoudig maar goed; bovendien is het een ontmoetingsplaats voor Nederlanders die in Bali wonen.
Zo hoor je veel over het leven op Bali.
Hier kun je nog een portie heerlijk nasi krijgen voor 15.000 rupiah. (da's minder dan 1 Euro !!).
Hier hebben we ook verse inktvis gegeten: de kroegbaas kocht het waar we bijstonden. We moesten wel even de aankoop kosten voorschieten, want zoveel geld had hij niet op zak. Maar lekker dat het was....
Natuurlijk hebben we ook al 2x gegeten thuis bij Made en Indri. Bere-gezellig!
We wilden hun ook weer iets aanbieden. We hebben besloten à.s. Zaterdag met hun en met de kinderen Deffa en Indira naar de dierentuin in de buurt van Ubud te gaan. Daar zijn ze nog nooit geweest.
Afgelopen vrijdagavond hebben we en bezoek gebracht aan een dansschool, waar kleine kinderen de Balinese dansen leren. Heel mooi.
Oh ja, Froukje heeft ook de juwelier bezocht; maar ach, daar val je je gelijk ook niet een buil.
Komang hebben we ook al weer even getroffen ook daar gaan we nog een keer naar toe.
Voor de rest hebben we nog niet veel gedaan, maar we vervelend ons geen moment.

Groetjes uit Lovina

• 18 September 2014 - 07:20

Oh ja, links onder weer een paar foto's

• 18 September 2014 - 10:27

Inge De Haan:

Hey zus en zwager,
    Lekker doorgaan met luieren! Het is jullie gegund!

• 18 September 2014 - 12:37

Wil Harff:

Het is dat je in je laatste zin schreef dat jullie je niet verveelde,het was nl even mijn idee. ha! ha!
    Hoe is het met Komang? en zijn kindertjes .Schildert hij nog steeds?en zijn workshops?
    Maakt hij nog muziek in zijn stamcafe?
    Fijn dat je het leuk hebt, geniet want de tijd is zo om.
    Groetjes maar weer en tot het volgende verslag,mag wat mij betreft wel vaker.
    Dag dag!

• 18 September 2014 - 12:45

Marrit:

Dat ziet er weer heerlijk uit! (behalve de inktvis dan...) Heerlijk hoor, gewoon lekker genieten, zonder teveel te moeten. Niet bezig met lijstjes afvinken, maar gewoon lekker daar zijn en meegaan met de flow! Dat doen jullie goed! :)

Lieve groetjes aan de hele familie daar en veel plezier in de dierentuin! Ik hoop natuurlijk wel dat ze een beetje goed voor de beestjes zorgen daar...

Kus!